2 minúty čítania
Ako sa už zmienil globálny šéf divízie M Frank van Meel, najnovšia generácia obľúbenej dvojice športovo ladených sedanov, respektíve kupé, bude buď čisto elektrická alebo so spaľovacími motormi. Na otázku, či zvažujú hybridný pohon odpovedal veľmi priamo, nie. Kombináciu elektrického a spaľovacieho motora doslova vylučuje.
Ak by nová generácia mala prísť čisto s elektrickým pohonom, podľa slov van Meela, musí ísť o výraznejšie lepšie parametre ako u spaľovacích motorov predošlej generácie.
Takisto, ako to je u iných automobiliek, aj v BMW sa držia pravidla, že každá nová generácia vozidiel, musí prekonať výkon predchodcu. Ak sa inžinierom nepodarí priniesť novú generáciu M s vyšším výkonom na čisto elektrický pohon, šéf divízie prisľúbil, že v takom prípade zostanú pri spaľovacích motoroch, no budú robiť všetko pre to, aby mohla vzniknúť nová elektrická verzia. Verím, že takáto informácia potešila všetkých milovníkov vône spáleného benzínu.
Pre informáciu, aktuálne modely M3 a M4 (Competition xDrive) využívajú 3-litrové benzínové agregáty s radovým 6-valcom, ktoré dokážu aj vďaka dvojitému preplňovaniu preniesť na obe nápravy až 510 koní, vďaka čomu dokážu tieto modely vyštartovať z 0 na 100 len za približne 3,5 sekundy, s elektronicky obmedzenou maximálkou 250 km/h.
Každopádne, nová generácia by mohla prísť až niekedy v rokoch 2027 – 2028. Dovtedy sa môže vývoj a efektivita elektrických motorov posunúť znova o ďalší krok vpred a my sa tak teraz možno pozeráme na posledné modely M3 a M4 s čisto spaľovacími agregátmi.
Zdroj: www.drive.com